
Η μέθοδος project στην εκπαίδευση, μετράει πάνω από εκατό χρόνια ύπαρξης. Κύριοι εκφραστές αυτής της μεθόδου ήταν ο Aμερικανός φιλόσοφος – παιδαγωγός John Dewey (1916) και ο μαθητής του ο William Kilpatrick. Η διδακτική μέθοδος project έχει την βάση της στο φιλοσοφικό ρεύμα του πραγματισμού, που εμφανίστηκε στην Αμερική, στις αρχές του 20ου αιώνα. Ο πραγματισμός εναντιώθηκε σε πολλά φιλοσοφικά ρεύματα της εποχής εκείνης, καθώς υποστήριζε ότι ο άνθρωπος για να προσαρμοστεί στο περιβάλλον, θα πρέπει να ενεργήσει πάνω σε αυτό, οργανώνοντας έτσι την πραγματικότητα του και ανακαλύπτοντας τη νέα γνώση.
Εφαρμόζοντας την μέθοδο project στο Curiosity lab ο μαθητής αποκτά ενεργό ρόλο στη διαδικασία της μάθησης. Μαθαίνει να συνεργάζεται, να βρίσκει λύσεις σε προβλήματα που αφορούν την ζωή του, να μοιράζει ρόλους, να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, να διατυπώνει υποθέσεις, να ελέγχει την πληροφορία, να σέβεται την διαφορετική γνώμη και άποψη, να σχεδιάζει και να αναλύει δεδομένα, να δημιουργεί ερωτηματολόγια και να παίρνει συνεντεύξεις, να ενεργεί αβίαστα χωρίς την παρέμβαση του εκπαιδευτικού.
Ένα σχέδιο εργασίας (project) για να πραγματοποιηθεί ακολουθεί σε γενικές γραμμές τα εξής στάδια:

Προβληματισμός
Προβληματισμός
Σχεδιασμός
Αξιολόγηση

Σχεδιασμός

Υλοποίηση

Αξιολόγηση - Ανατροφοδότηση
Στο Curiosity Lab, οι μαθητές μυούνται από μικρή ηλικία στη μέθοδο αυτή. Για αυτόν τον σκοπό, έχουμε χωρίσει τα σχέδια εργασίας μας σε τρεις κατηγορίες. Στα δομημένα (κλειστά), στα ημιδομημένα, και στα ελεύθερα (ανοικτά).
Κατάλληλα για τους μαθητές της Α και Β΄τάξης. Επειδή σε αυτήν την ηλικία οι μαθητές είναι δύσκολο να σχεδιάσουν ένα project, ενεργό ρόλο έχει ο/η εκπαιδευτικός. Είναι αυτός/ή που, θα αναλύσει το θέμα, θα κάνει ερωτήσεις ανοικτού τύπου κτλ. Με αυτά τα σχέδια εργασίας, οι μικροί μαθητές εκπαιδεύονται γύρω από την μεθοδολογία, την διερευνητική μάθηση, την ομαδική εργασία και την επιστημονική προσέγγιση ενός θέματος.
Κατάλληλα για μαθητές Γ’ και Δ’ τάξης. Εδώ οι μαθητές/τριες έχουν μία ελευθερία στον σχεδιασμό των project και στις ερωτήσεις, με τον εκπαιδευτικό να έχει λιγότερες αρμοδιότητες. Αυτά τα σχέδια εργασίας γίνονται όταν οι μαθητές έχουν αποκτήσει εμπειρία από τα δομημένα.
Είναι η ουσία των σχεδίων εργασίας. Είναι αυτά που προσδιορίζουν απολύτως την έννοια του project. Εδώ πρώτο ρόλο έχει ο/η μαθητής/τρια αφού είναι υπεύθυνος/η και για τα τέσσερα στάδια. Ο εκπαιδευτικός δεν παρεμβαίνει καθόλου, ακούει μόνο, και βοηθάει όπου του ζητηθεί. Περνάει από όλες τις ομάδες και τις εμψυχώνει. Συνεργάζεται με τους/τις μαθητές/τριες ως ίσο μέλος της ομάδας. Τέτοια σχέδια εργασίας είναι κατάλληλα για μαθητές Ε΄και Στ΄τάξης δημοτικού, γυμνασίου και λυκείο









